№ 1 (14) Ч.І – 2020 |
||
СПОСІБ ТА УСТРІЙ КОНТРОЛЮ ВИТРАТИ РІДКОГО ПАЛИВА |
||
М.Г. Горліченко, М.О. Дроздов, В.О. Поляков
|
||
https://doi.org/10.37129/2313-7509.2020.14.1.202-214 |
||
ПОВНИЙ ТЕКСТ: PDF (українською) |
||
Анотація |
||
Витрата палива виступає одним з важливих показників, що характеризують технологічний та технічний стан транспортного засобу і його експлуатаційні властивості. В процесі експлуатації надійність машин знижується, а витрата палива збільшується, як і збільшується кількість шкідливих речовин, що викидаються в атмосферу. Тому контроль витрати палива дозволяє оцінити поточну якість транспортного засобу, а також оптимальність умов його експлуатації.
На сьогодні існує чимало способів та устроїв для контролю витрат рідкого палива на транспортних засобах. Переважна більшість їх відзначається високою вартістю або незадовільною точністю та надійністю дії, а також складністю та проблематичністю монтажу на транспортному засобі, незручністю у використанні за призначенням тощо. Саме тому, навіть на найсучасніших транспортних засобах, ще й досі залишаються прості, надійні але недостатньо точні і такі, що не відповідають вимогам часу засоби контролю витрат рідкого палива.
Між тим, проблема економічної витрати палива, яка також споріднена з проблемою захисту середовища що оточує, вимагає термінового розв’язання, яке не може бути досягнуто без використання простих, надійних, безпечних і маловартісних засобів контролю витрат рідкого палива на будь-якому транспортному засобі.
В теоретичному плані дана проблема є предметом багатофакторного аналізу з множиною випадкових чинників (вид і стан транспортного засобу, вид і стан дорожнього покриття, режим завантаженості і руху, змінність висот та напрямків руху, атмосферні умови тощо).
Серед вже існуючих засобів контролю витрат рідкого палива необхідною точністю (погрішність 1-2%) відзначаються об’ємні датчики витрати палива, але названі вище недоліки зберігаються ще й досі і в цьому разі.
В даній статті авторами пропонується спосіб і засоби контролю витрати рідкого палива на основі оригінального рішення з використанням принципу оптимальної дискретизації рівних порцій палива, які враховуються лічильником циклів подачі палива.
Проведені попередні експериментальні дослідження показали перспективність даних способу і засобів контролю витрати рідкого палива на транспортному засобі.
|
||
Ключові слова |
||
транспортний засіб, паливна система,паливна магістраль, датчик рівня палива (ДРП), датчик витрати палива (ДВП), лічильник циклів, витрата палива.
|
||
|
||
Список бібліографічних посилань |
||
|
||
|
||
References |
||
|