№ 1 (17) – 2022
|
||
ЕЛЕМЕНТИ ТЕОРІЇ ПОДОЛАННЯ РУХЛИВОЇ ПЕРЕШКОДИ ВІЙСЬКОВИМ АВТОМОБІЛЕМ |
||
https://doi.org/10.37129/2313-7509.2022.17.149-154
|
||
|
||
Л.М. Петров, канд. техн. наук, доц. |
|
|
Ю.М. Петрик | ||
В.А. Нікішин | ||
І.В. Кішянус | ||
Н.Я. Масліч, канд. техн. наук, проф. | ||
Цитувати (ДСТУ 8302:2015)Петров Л. М., Петрик Ю. М., Нікішин В. А., Кішянус І. В., Масліч Н. Я. Елементи теорії подалання рухливої перешкоди військовим автомобілем. Збірник наукових праць Військової академії (м. Одеса). 2022. Вип. 1(17). С. 149-154. https://doi.org/10.37129/2313-7509.2022.17.149-154 |
||
|
||
Анотація |
||
Робочий процес автомобіля супроводжується навантаженням колісного рушія гравітаційною силою, що приводить до стискання та розтягування шини при її деформації, а також наїзді на різноманітні перешкоди та переїзджання через них. В статті розглянуті питання дослідження механічної системи «автомобіль» з застосуванням теореми про зміну кінетичної енергії цієї системи, загального рівняння динаміки.
Метою дослідження є удосконалення технологічної схеми навантаження колісного рушія при переїзді ним рухливої опори, перетворення енергії підведеної до колісного рушія в керований відносно перешкоди рух зі складанням тягового зусилля автомобіля з переносною силою, яка є допоміжним фактором до інноваційної технології його переміщення.
Науковий та практичний напрям роботи полягає в тому, що вперше розглянута технологія в якій при обертанні колісного рушія по рухливій перешкоді застосовано закон зміни механічної енергії, а це дозволяє більш доцільно підійти до розгляду реалізації крутного моменту на колісному рушії.
Методологією дослідження являлося встановити математичний зв’язок між швидкістю сходження автомобільного колеса з рухливої перепони та параметром самої перепони, яку створює, а також з динамічною рухливістю безпосередньо автомобіля.
Результатом дослідження є розробка елементів теорії подолання рухливої перешкоди яка працює при «фізичному дискомфорті опорної поверхні». При розкритті поняття «фізичний дискомфорт опорної поверхні» були використані диференційні рівняння, які математично підтверджують подолання такої перешкоди та такої опорної поверхні в певних умовах експлуатації автомобіля.
Цінність проведеного дослідження, результати проведеної роботи дозволять зробити внесок в галузь автомобільного виробництва.
Запропонована модель автомобіля придатна для використання з метою підвищення можливостей подолання перешкод транспортними засобами.
|
||
Ключові слова |
||
фізико-математична модель, сила, реакція, колесо, рухлива перешкода.
|
||
|
||
Список бібліографічних посилань |
||
|
||
|
||
References |
||
|