DOI: https://doi.org/10.37129/2313-7509.2024.22.16

УДК 637.428.34

 

О.С. Андрощук, д.т.н., проф.,                                                          ORCID 0000-0002-8786-851Х

С.О. Нікул, к.т.н., доцент,                                                                ORCID 0000-0003-4768-0448

В.В. Клименко, к.т.н., с.н.с.,                                                             ORCID 0000-0002-8073-4404

В.П. Марченко                                                                                 ORCID 0000-0001-5775-4477

Г.Б. Шишкін                                                                                    ORCID 0009- 0006-6463-1524

Військова академія (м. Одеса), Україна

 

МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОБГРУНТУВАННЯ ПОКАЗНИКІВ ЕФЕКТИВНОСТІ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ВІЙСЬКОВОЇ АВТОМОБІЛЬНОЇ ТЕХНІКИ

 

У статті розглянуто сучасні підходи до управління та організації технічного обслуговування і ремонту обладнання (ТОіР), а також критерії вибору методу ТОіР відповідно до особливостей обладнання. Розроблено ключові показники ефективності для впровадження в систему технічного обслуговування та ремонту обладнання. Запропонована система ключових показників ефективності ТОіР охоплює зовнішні та внутрішні процеси ремонту та обслуговування технологічного обладнання. Запропоновані показники ефективності дають змогу більш чітко уявити процеси, які відбуваються в системі ТОіР та зосереджують увагу на найбільш важливих зовнішніх та внутрішніх питаннях та узгоджені з можливими сучасними методами проведення ТОіР. Зазначені підходи дають можливість суттєво підвищити ефективність існуючої системи ТОіР у Збройних Силах України (ЗСУ) шляхом удосконалення існуючої планово-попереджувальної системи ТОіР зразків автомобільної та бронетанкової техніки (АТ та БТТ) на основі розробки та впровадження методів збільшення ключових показників ефективності технічного обслуговування зразків АТ та БТТ. При плануванні та проведенні робіт ТОіР, відповідно до обраних сучасних методах проведення комплексу заходів, необхідна система вимірювачів ефективності процесів, які відбуваються, що дозволяє надалі виробити технічно-економічну політику. Розробка даної системи показників має дозволяти фокусувати увагу командирів (начальників) на найважливіших питаннях процесів в системі ТОіР. Необхідність запровадження класифікації наявного обладнання для подальшого розгляду та впровадження різноманітних стратегій проведення ефективних заходів, передбачених у системі ТОіР.

Ключові слова: автомобільна техніка, показники ефективності, система технічного обслуговування і ремонту, критерій, методи технічного обслуговування та ремонту, методика.

Постановка проблеми

Аналіз сучасного технічного стану зразків озброєння та військової техніки (ОВТ) у ЗСУ показав, що технічний стан зразків АТ та БТТ не повною мірою відповідає вимогам бойової готовності військ, особливо з точки зору підтримання їх працездатності на визначеному рівні.

Аналіз розвитку ОВТ провідних країн світу та їх застосування у сучасних воєнних конфліктах свідчить про те, що вимоги до зразків АТ та БТТ постійно зростають. Тому, перед керівництвом ЗС України у сучасній воєнно-політичній обстановці та в умовах відбиття збройної агресії російської федерації, актуалізується проблематика визначення шляхів щодо модернізації існуючих, створення нових зразків ОВТ ЗС України, які б відповідали вимогам сучасності на ряду з удосконаленням методології щодо обслуговування та ремонту існуючого парку зразків АТ та БТТ.

Існуюча система технічного обслуговування і ремонту ОВТ, на яку покладено завдання підтримання їх в стані постійної бойової готовності, практично застаріла. Нині у ЗСУ склались такі умови, коли система технічного обслуговування і ремонту ТОіР не забезпечує виконання покладених на неї завдань щодо підтримання техніки у працездатному стані. Це пояснюється тим, що прийнята стратегія технічного обслуговування і ремонту у ЗСУ розрахована в основному на підтримання ОВТ в працездатному стані, які перебувають у безперервній або циклічній експлуатації не більше 15 років. Але переважаючою кількістю зразків АТ та БТТ, що зняті зі зберігання, мають рік виробництва до 1991 року, тобто мають термін експлуатації понад 25 років.

Тому проблематика трансформації існуючої системи ТОіР ОВТ у ЗСУ повинна бути спрямована на удосконалення методології підтримання ОВТ в працездатному стані, які перебувають у безперервній або циклічній експлуатації більше 15.

Одним із таких шляхів може підвищення ефективності існуючої системи ТОіР зразків військової техніки у ЗСУ за рахунок удосконалення існуючої планово-попереджувальної системи технічного обслуговування та ремонту зразків автомобільної та бронетанкової техніки АТ та БТТ на основі розробки та впровадження методів збільшення ключових показників ефективності технічного обслуговування зразків АТ та БТТ.

Аналіз останніх досліджень та публікацій

У роботах [1-9] з різних позицій розглянуті роль і місце системи технічного обслуговування і ремонту в системі логістичного забезпечення військ, проаналізовані особливості функціонування системи в умовах проведення операцій, сформульовані можливі напрямки її удосконалення і вирішення задач технічного обслуговування і ремонту зразків АТ та БТТ.

Виділення невирішених раніше частин загальної проблеми

Питання планування та виконання робіт у системі ТОіР зразків АТ та БТТ вирішуються в численних виробничих та керуючих ланках різного функціонального призначення та підпорядкованості. Цей факт говорить про необхідність комплексної координації діяльності підрозділів, вироблення єдиної технічно-економічної політики у питаннях управління роботами у системі ТОіР.

При плануванні та проведенні робіт ТОіР, відповідно до обраним сучасним методом проведення робіт, необхідна система вимірювачів ефективності процесів, які відбуваються, що дозволяє надалі виробити технічно-економічну політику.

Розробка даної системи показників має дозволяти фокусувати увагу командирів (начальників) на найважливіших питаннях процесів в системі ТОіР.

Постановка завдання

Обґрунтувати систему ключових показників оцінки ефективності при проведенні технічного обслуговування і ремонту зразків військової автомобільної та бронетанкової техніки.

Виклад основного матеріалу дослідження

При обслуговуванні, проведенні ремонтних робіт та їх плануванні необхідно запровадити класифікацію наявного обладнання для подальшого розгляду та впровадження різноманітних стратегій проведення ефективних заходів, передбачених у системі ТОіР. Розподіл наявного обладнання за групами критичності відмови дає наочне уявлення про можливі ризики відмови певного вузла, а також розставляє пріоритети при призначенні впливів ТОіР.

Розподіл обладнання за групами критичності формує класифікацію матеріально-технічного забезпечення запасними частинами типу АВС при запуску нового обладнання, яке не має напрацьованої статистики за нормо-годинами, або XYZ типу відповідно.

Виділимо категорії обладнання за критичністю з його описом та наслідками відмови:

І категорія – особливо цінне, унікальне обладнання, об'єднане технологічним процесом у єдиний комплекс, що не має резерву. Зупинка (відмова) одного з його складових частин призводить до зупинки всього комплексу, тягне за собою невиконання виробничих програм із випуску продукції.

II категорія – обладнання, що безпосередньо бере участь у виконанні технологічного процесу та/або значно впливає на нього і має резерв, та наглядове державне контролюючим органом. Зупинка на ремонт або технічне обслуговування спричинить нетривалу зупинку технологічного процесу.

III категорія - обладнання, що бере участь у технологічному процесі, що не увійшло до першої та другої категорії. Зупинка на ремонт чи технічне обслуговування не вплине на перебіг технологічного процесу.

Устаткування, яке не увійшло до жодної з груп критичності, повинно мати найнижчий пріоритет при проведенні заходів ТОіР.

Віднесення кожної конкретної одиниці (групи) обладнання ремонтних підрозділів ремонтних частин до тієї чи іншої групи критичності має визначатися з урахуванням технологічної схеми підрозділу.

Система ТОіР заснована на обов’язковому плануванні, організації та проведенні з певною послідовністю та періодичністю відповідних видів робіт, а також обов’язковому контролі, обліку та звітності, нормуванні показників надійності обладнання. Відповідно до класифікації обладнання за критичністю розглянемо методи ТОіР, що застосовуються, в сучасних ремонтних органах:

-    планово-попереджувальний метод;

-    планово-діагностичний метод;

-    метод ТОіР по фактичному стану зразка ОВТ з контролем технічного стану;

-    метод ТОіР по фактичному стану зразка ОВТ з контролем рівня надійності;

-    метод ТОіР по фактичному настанню відмов систем, вузлів та агрегатів зразка ОВТ;

-    метод проактивного обслуговування зразка ОВТ.

Для об'єктів піднаглядових спеціалізованих державних наглядових органів застосовується планово-попереджувальний метод (ППР). Основними принципами ППР є плановість та профілактична спрямованість [1-2].

Принцип плановості передбачає завчасне визначення складу, обсягів та періодичності проведення видів ТОіР обладнання на підставі наявних даних про ресурси вузлів та агрегатів, швидкості їх витрати. Профілактична спрямованість передбачає виконання операцій ТОіР до настання відмови обладнання.

Основними документами при плануванні ремонтів є річний графік планово-попереджувальних ремонтів та місячний план-графік ремонту обладнання.

На основі графіка планово-попереджувальних ремонтів обладнання, а також чинної нормативно-технічної документації щодо забезпечення безпечної експлуатації обладнання здійснюється планування, підготовка та реалізація ТОіР основного та допоміжного обладнання.

Зміна нормативів тривалості роботи установок та обладнання підлягає погодженню із наглядовими державними органами.

Основна ідея методу ППР, яка полягає в тому, що залишковий ресурс обладнання визначається лише часом його експлуатації, носить явно виражений витратний характер і тому підрозділи компанії повинні прагнути використовувати сучасні менш витратні методи ТОіР.

Метод планово-діагностичного ремонту (ПДР) є розвитком методу ППР.

Основним принципом методу ПДР є використання планового періодичного (за графіками, як і при ППР) зупинки обладнання, контролю технічного стану обладнання методами технічного діагностування. На відміну від методу ППР обсяг ремонту визначається зібраною за результатами технічного діагностування інформацією про дефекти як у період роботи установки, так і безпосередньо перед початком ремонту. За результатами діагностування складається дефектна відомість, на підставі якої планується та виконується ремонт.

Перевагою ПДР є чітке планування термінів та тривалості зупинок, мінімізація обсягів ремонтних робіт за рахунок унеможливлення ремонту бездефектних вузлів обладнання за результатами контролю технічного стану.

Метод ПДР рекомендується до застосування в підрозділах підприємства для обладнання, для якого неможливе або недоцільне використання постійно діючої системи діагностування.

Метод ТОіР за фактичним станом можна поділити:

для поодиноких агрегатів з урахуванням індивідуального технічного стану;

для масових об'єктів без урахування стану конкретного об'єкта з урахуванням статистики надійності.

Метод ТОіР за фактичним станом з контролем технічного стану ґрунтується на інформації про технічний стан обладнання, отриману в процесі його експлуатації. ТОіР за фактичним станом дозволяє забезпечити працездатність конкретного обладнання протягом певного (оглядом, діагностикою) періоду часу та заздалегідь підготуватися до проведення технічного обслуговування та ремонту і тим самим мінімізувати витрати на ТОіР, а також оперативно вивести з роботи обладнання за загрози його відмови.

Методична база ТОіР за фактичним станом полягає в тому, що існує взаємозв'язок між можливими дефектами агрегату та діагностичними параметрами, які можна контролювати. Більшість дефектів, що розпізнаються, які можуть виникати в агрегаті, мають певні діагностичні ознаки і параметри, що попереджають про те, що дефекти присутні, розвиваються і можуть призвести до відмови.

Метод ТОіР за фактичним технічним станом із контролем технічного стану може застосовуватися лише за умови оснащення підрозділу компанії діагностичним обладнанням та апаратурою, а також методиками оцінки та прогнозування технічного стану обладнання на підставі аналізу комплексу діагностичних показників, наявністю автоматичної системи оповіщення

за параметрами устаткування, що виводяться.

Метод ТОіР за фактичним станом із контролем технічного стану рекомендується до використання у підрозділах підприємства для машинного обладнання, де його реалізація не потребує значних фінансових витрат.

ТОіР за фактичним станом з контролем рівня надійності полягає у накопиченні та аналізі даних про дефекти та відмови на численному однотипному обладнанні та виробленні рішень щодо підтримки необхідного рівня надійності всієї групи обладнання.

Як показники надійності обладнання для цього методу вибирають параметр потоку відмов (кількість відмов у всій групі устаткування протягом місяця), середнє напрацювання до відмови (відмову) протягом року.

Устаткування експлуатується без обмеження міжремонтного ресурсу з виконанням необхідного обсягу робіт з виявлення та усунення відмов та дефектів, допоки фактичний рівень надійності знаходиться у допустимих межах. При цьому також проводиться вибірковий контроль технічного стану окремих одиниць обладнання.

Метод ТОіР за фактичним станом з контролем рівня надійності в даний час не має достатньої методичної бази і в підрозділах підприємства може розглядатися як перспективний.

Метод ремонту обладнання за фактом настання відмови полягає в тому, що обладнання не зупиняється для проведення планового ТОіР, а експлуатується до відмови. Метод ТОіР за фактом настання відмови може бути застосований у підрозділах до малоцінного обладнання III категорії критичності, зупинка якого не тягне за собою простою виробництва (цеху, технологічної лінії), і якщо відмова не може спричинити небезпечні екологічні наслідки та економічні втрати.

Найбільш прогресивним методом ТОіР обладнання є проактивне технічне обслуговування та ремонт. Цей метод спрямований на мінімізацію необхідних обсягів технічного обслуговування та ремонту та досягнення максимально можливого міжремонтного ресурсу шляхом систематичного усунення джерел виникнення дефектів.

Проактивне технічне обслуговування не є самостійним методом, використовується в комплексі з рештою методів ТОіР та є їх доповненням.

В результаті аналізу дефектів, що найчастіше зустрічаються, визначаються причини їх виникнення і вплив на міжремонтний інтервал, а потім приймаються заходи щодо недопущення виникнення цих дефектів.

Заходи щодо недопущення виникнення дефектів можуть полягати у:

- коригування режимів експлуатації обладнання;

- зміну термінів виконання планового ТОіР;

- зміну ремонтних технологій та обладнання, що використовується при ремонті;

- зміну елементів конструкції обладнання;

- більш якісному ТОіР, залученні більш кваліфікованого ремонтного та експлуатаційного персоналу;

- вхідний контроль використовуваних покупних виробів;

- проведення інших заходів, що ґрунтуються на інформації про реальний технічний стан обладнання на базі контролю повторюваності дефектів.

Проактивне обслуговування рекомендується до застосування на устаткуванні підрозділів за наявності статистичних даних про дефекти, джерела освіти дефектів на обладнанні, що розглядається, і полягає у виконанні комплексу заходів щодо недопущення утворення дефектів.

При виборі методу ТОіР, відмінного від ППР, необхідна попередня оцінка економічної ефективності переходу для кожного окремого випадку (скорочення витрат на ППР; збільшення міжремонтного періоду; скорочення трудомісткості ремонту та ін.). Крім економічної ефективності при виборі методу ТОіР необхідно враховувати критерії:

  1. 1.Планово-попереджувальний метод:

- дефект може призвести до серйозних нефінансових збитків (наприклад, до загибелі людей, шкоди для довкілля, репутації);

- дефект може призвести до витрат, що перевищують витрати на профілактичний ремонт;

- відхилення часу напрацювання на відмову (від середнього часу) мало;

- Поява дефекту залежить від часу (від напрацювання);

- за допомогою технічного діагностування не можна виявити симптоми дефекту.

2. Планово-діагностичний метод:

- дефект призведе до серйозних нефінансових збитків (наприклад, до загибелі людей, шкоди для довкілля, репутації);

- дефект призведе до витрат, що перевищують витрати на профілактичний ремонт;

- відхилення часу напрацювання на відмову суттєво;

- поява дефекту не завжди залежить від часу (напрацювання);

- за допомогою технічного діагностування можна виявити симптоми всіх дефектів на зупиненому устаткуванні

3. Метод по фактичному стану зразка ОВТ

- відхилення часу напрацювання на відмову суттєво;

- поява дефекту не залежить від часу (від напрацювання);

- за допомогою технічного діагностування можна виявити на обладнанні, що працює, симптоми всіх дефектів, що розвиваються (здатних вплинути на вихід обладнання з ладу);

- за результатами діагностування можна прогнозувати період подальшої безвідмовної роботи.

4. Метод по фактичному настанню відмов:

- інцидент не призведе до серйозних нефінансових збитків (наприклад, до

загибелі людей, збитків для навколишнього середовища, репутації);

- інцидент не призведе до витрат, що перевищують витрати на профілактичний ремонт.

Впровадження ключових показників ефективності (КПЕ) у систему процесів ТОіР здійснюється з метою надавати взаємопов'язані орієнтири діяльності для різних рівнів організації, формалізувати цілі та стратегію компанії у вигляді набору чисельних індикаторів. КПЕ повинні давати можливість проводити порівняння компанії з конкурентами та кращими галузевими нормами або, за відсутності такої інформації, відстежувати динаміку зміни діяльності компанії, а також узгоджувати чи збалансувати цілі, витрати та результати різних структурних підрозділів чи центрів, фінансову відповідальність. КПЕ повинні розроблятися з урахуванням можливостей порівняння їх із конкурентами, і вони мають бути зрозумілі для інтерпретації.

Розглянемо КПЕ за трьома основними напрямками: фінансового, напрямів внутрішніх та зовнішніх процесів. Призначення фінансових показників – мати можливість аналізувати рівень загальних витрат на ТОіР та рівень отриманого прибутку. Як фінансові показники доцільно вибрати показники виконання плану реалізації послуг та ефективність собівартості робіт (послуг).

Показник виконання плану реалізації послуг показує рівень виконання плану реалізації (1), а ефективність собівартості у свою чергу показує рівень використання ресурсів (2)

                                                                (1)

де – фактична реалізація робіт (послуг) грн.; - планова реалізація робіт (послуг) грн.

                                                                  (2)

де – фактична собівартість робіт (послуг) грн.; - планова собівартість робіт (послуг) грн.

Реалізація робіт (послуг) на промислових підприємствах представляється сумою виконуваних робіт (послуг) і в кожному окремому випадку, залежно від об'єкта, що досліджується, може відрізнятися. До таких робіт (послуг) можна віднести реалізацію по годинах готовності ключового обладнання, реалізацію з монтажу обладнання, послуги для капітального будівництва та інші.

До зовнішніх процесів необхідно віднести показник споживчого спрямування, який показує відсоток відхилення часу фактичної готовності обладнання від запланованої (3):

                                                 (3)

Призначенням показників напряму внутрішніх процесів є порівняльний аналіз з послуг, трудовитрат власного капіталу, руху залишків та забезпеченості робіт матеріалами та запасними частинами (товарно-матеріальні цінності –ТМЦ), наявності страхового запасу (СЗ) за матеріалами та запасними частинами.

До категорії показників напряму внутрішніх процесів відносяться відсоток виконання ППР – коефіцієнт виконання графіка ППР за кількістю послуг (4), відсоток виконання позапланових ТОіР за часом простою – коефіцієнт позапланових робіт за часом на ремонти обладнання, що виконується поза планом, у тому числі аварійно (5), рух залишків – динаміка рівня складських залишків ( Ц на складі до загальних складських залишків (7), відсоток забезпечення СЗ – відсоток забезпечення СЗ (8), відсоток виконання плану закупівель до затвердженого бюджету (9)

                                                      (4)

де - кількість фактичних послуг з ТОіР, згідно з планом, всього обладнання, шт.; – планова кількість послуг з ТОіР всього обладнання, шт.

                                                   (5)

 

де – кількість годин на термінові позапланові роботи всього обладнання, година; - загальна фактична кількість годин простою на ТОіР всього обладнання, година

                                                                 (6)

 

де – фактичні залишки, грн; – прогнозовані залишки, грн

                                                             (7)

 

де – кількість тривало нерухомих номенклатур в ТМЦ, шт; - загальна кількість номенклатур ТМЦ на складі, шт.

                                                        (8)

 

де – фактична кількість номенклатур в СЗ, шт; - планова кількість номенклатур в СЗ, шт.

                                                   (9)

де - фактична сума виконаного плану закупівель за період з початку року, гривень; - Сума по бюджету з початку року, гривень

Крім розроблених показників, що оцінюють внутрішні процеси, що відбуваються в системі ТОіР, слід включити в цю групу додатково такі показники, як середня тривалість безвідмовної роботи обладнання (середній час між відмовами) MTBF (Mean Time Between Failures), для підтримки однієї одиниці устаткування у робочому стані.

Висновки і перспективи подальших досліджень

Таким чином, пропонована система ключових показників ефективності ТОіР охоплює фінансовий аспект, внутрішні та зовнішні процеси ремонту та обслуговування обладнання. До фінансових КПЕ були віднесені такі показники, як виконання плану реалізації послуг та ефективність собівартості; зовнішній

КПЕ – показник споживчого спрямування. До внутрішніх КПЕ віднесено відсоток виконання ППР, відсоток виконання позапланових ТОіР за часом простою, рух залишків, відсоток тривало нерухомих ТМЦ, відсоток забезпечення СЗ, відсоток виконання плану закупівель до затвердженого бюджету.

Розроблені КПЕ дають більш чітке уявлення про процеси, що протікають у системі ТОіР і фокусують увагу керівника на найбільш важливих зовнішніх, внутрішніх і фінансових питаннях, а також узгоджуються з можливими сучасними методами проведення технічного обслуговування та ремонту.

Список бібліографічних посилань

1. Інструкція з організації проведення підконтрольної експлуатації озброєння та військової техніки у Збройних Силах України : Наказ Міністра оборони України від 16 лист. 2018 р. № 578.

2. Основи організації експлуатації і ремонту військової техніки / за ред. Мацько О.Й. Київ: НУОУ. 2018. 400 с.

3. Бабкін Ю. В., Оліфіренко В. С. Аналіз існуючих засобів технічного обслуговування та пропозиції щодо скорочення часу на технічне обслуговування бронетанкового озброєння та військової техніки у польових умовах. Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров’я: зб. тез. доп. ХXVІІ Міжнародної науково-практична конференція, 15–17 травня 2019 р. Харків : ХПІ, 2019. С. 16.

4. Войтенко С. С., Кузнецов І. Б. Пропозиції щодо удосконалення планування в системі метрологічного забезпечення Збройних Сил України. Новітні технології – для захисту повітряного простору : зб. тез. доп. ХІІ Міжнародної наук. конф. Харків : ХНУПС, 2016. С. 409–410.

5. Войтенко С. С., Мошаренков В. В. Пропозиції щодо реформування системи контролю технічного стану зразків озброєння та військової техніки. Метрологія, інформаційно-вимірювальні технології та системи: зб. тез доп. VІI Міжнародної наук.-техн. конф. 18–19 лют. 2020 р. Харків, 2020. С. 19–20.

6. Войтенко С.С., Бабич О.О. Метод планування технічного обслуговування і військового ремонту озброєння та військової техніки в сучасних умовах. Збірник наукових праць ХНУПС. 2021. № 3(69).С. 50-54.

7. Державний стандарт України. Експлуатація та ремонт військової техніки. Терміни та визначення. ДСТУ В 3676-97. Київ, 1998. – 59 с.

8. Застосування підрозділів та військових частин технічного забезпечення: в 2 книгах/ Підрозділи технічного забезпечення/ Копашинський С. А. та ін. Київ : МОУ, 2017. 136 с.

9. Застосування підрозділів та військових частин технічного забезпечення: в 2 книгах / Ремонтно-відновлювальна військова частина / Копашинський С. А. та ін. Київ : МОУ, 2017. 80 с.

 

 

References

1. Instructions on the organization of the controlled operation of weapons and military equipment in the Armed Forces of Ukraine: Order of the Minister of Defense of Ukraine dated November 16. 2018 No. 578.

2. Basics of the organization of operation and repair of military equipment / edited by Matsko O. Kyiv: NUOU. 2018. 400 p.

3. Babkin Y.V., Olifirenko V.S., Analysis of existing means of maintenance and proposals for reducing the time for maintenance of armored weapons and military equipment in the field. Information technologies: science, engineering, technology, education, health: coll. theses add. XXVII International Scientific and Practical Conference, May 15–17, 2019. Kharkiv: KhPI, 2019. P. 16.

4. Voytenko S. S., Kuznetsov I. B. Proposals for improving planning in the system of metrological support of the Armed Forces of Ukraine. The latest technologies - for the protection of air space: coll. theses add. XII of International Sciences. conf. Kharkiv: KhNUPS, 2016. P. 409–410.

5. Voitenko S. S., Mosharenkov V. V,. Proposals for reforming the system of monitoring the technical condition of samples of weapons and military equipment. Metrology, information and measurement technologies and systems: coll. theses add. VII International Scientific and Technical conf. February 18–19 2020 Kharkiv, 2020. P. 19–20.

6. Voitenko S.S., Babych O.O. The method of planning maintenance and military repair of weapons and military equipment in modern conditions. Collection of scientific papers of the KhNUPS. 2021. No. 3(69). P. 50-54.

7. State standard of Ukraine. Operation and repair of military equipment. Terms and definitions. DSTU V 3676-97. Kyiv, 1998. – 59 p.

8. Application of units and military units of technical support: in 2 books/ Technical support units/ S.A. Kopashinsky and others. Kyiv: MOU, 2017. 136 p.

9. Application of units and military units of technical support: in 2 books / Repair and restoration military unit / S. Kopashinskyi. AND. etc. Kyiv: MOU, 2017. 80 p.

Стаття надійшла до збірника 11.12.2024

METHODOLOGICAL ASPECTS OF THE GROUNDING OF INDICATORS OF THE EFFICIENCY OF MAINTENANCE OF MILITARY AUTOMOBILE EQUIPMENT

O.S. Androschuk, S.O. Nikul, V.V. Klymenko, V.P. Marchenko, G.B. Shishkin,

Abstract. The article considers modern approaches to the management and organization of technical maintenance and repair of equipment (MOI), as well as criteria for choosing a MRO method in accordance with the characteristics of the equipment. Key performance indicators have been developed for implementation in the system of technical maintenance and repair of equipment. The proposed system of key performance indicators of MRO covers external and internal processes of repair and maintenance of technological equipment. The proposed performance indicators allow a more clear picture of the processes occurring in the MRO system and focus attention on the most important external and internal issues and are consistent with possible modern methods of MRO. These approaches make it possible to significantly increase the efficiency of the existing MRO system in the Armed Forces of Ukraine (AFU) by improving the existing planned and preventive MRO system of automotive and armored vehicles (AT and BTT) based on the development and implementation of methods for increasing key performance indicators of technical maintenance of AT and BTT samples. When planning and carrying out maintenance and repair work, in accordance with the selected modern methods of carrying out a set of measures, a system of measuring the efficiency of the processes taking place is necessary, which allows for the further development of a technical and economic policy. The development of this system of indicators should allow focusing the attention of commanders (chiefs) on the most important issues of processes in the maintenance and repair system. The need to introduce a classification of existing equipment for further consideration and implementation of various strategies for carrying out effective measures provided for in the maintenance and repair system.

Keywords: automotive equipment, efficiency indicators, maintenance and repair system, criterion, maintenance and repair methods, methodology.

Copyright 2014 МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОБГРУНТУВАННЯ ПОКАЗНИКІВ ЕФЕКТИВНОСТІ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ВІЙСЬКОВОЇ АВТОМОБІЛЬНОЇ ТЕХНІКИ. Розроблено ІОЦ ВА
Templates Joomla 1.7 by Wordpress themes free