Статті
№ 1 (19) – 2023
|
||
|
КОНСТРУКЦІЙНЕ УДОСКОНАЛЕННЯ КОЛІСНОГО РУШІЯ ВІЙСЬКОВОГО АВТОМОБІЛЯ |
|
|
https://doi.org/10.37129/2313-7509.2023.19.153-160
|
|
|
||
Л. М. Петров, канд. техн. наук, доц. |
|
|
І. В. Кішянус |
||
|
||
|
||
Цитувати (ДСТУ 8302:2015) |
||
Петров Л. М., Кішянус І. В. Конструкційне удосконалення колісного рушія військового автомобіля. Збірник наукових праць Військової академії (м. Одеса). 2023. № 1 (19). С. 153-160. https://doi.org/10.37129/2313-7509.2023.19.153-160
|
||
|
||
Анотація |
||
Рух автомобіля здійснюється завдяки навантаженню колісного рушія силами: гравітаційною силою та дотичною силою тяги, що іноді приводить до затримки руху обертання шини при її деформації, а також не повною реалізації потужності, яку створює двигун і яка передається на колісний рушій. В статті розглянуті питання та приведенні елементи теорії військового автомобіля з конструкційним удосконаленням колісного рушія військового автомобіля, а також теореми про зміну кінетичної енергії такого колісного рушія.
Технологічна схема розробленої удосконаленої конструкції колісного рушія дозволяє процес передачі руху автомобілю здійснювати за рахунок кінематично-пов’язаного з ним рухливого додаткового колеса, перетворення енергії підведеної до колісного рушія в керований відносно осередком його маточини та зі складанням тягового зусилля автомобіля з переносною силою, яка є допоміжним фактором до інноваційної технології його переміщення.
Науковий та практичний напрям роботи полягає в тому, що вперше розглянута технологія в якій при обертанні колісного рушія по дорозі застосовано закон зміни механічної енергії шляхом застосування колісного рушія з кінематично-пов’язаним з ним додатковим колесом. Методологією дослідження являлося встановити математичний зв’язок між швидкістю циклічного переміщення додаткового колеса, яку пов’язано з осередком маточини автомобільного колеса, а це дозволяє підвищити динамічну рухливість безпосередньо автомобіля. Результатом дослідження є розробка елементів теорії військового автомобіля з новою конструкцією колісного рушія з кінематично-пов’язаним з ним додатковим колесом що дозволяє підвищити динамічну рухливість безпосередньо автомобіля. Цінність проведеного дослідження, результати проведеної роботи дозволять зробити внесок в галузь автомобільного виробництва.
Запропонована модель автомобіля з новою конструкцією колісного рушія з кінематично-пов’язаним з ним додатковим колесом придатна для використання з метою ефективної реалізації потужності двигуна з перетворенням її в тягове зусилля на колесі.
|
||
Ключові слова |
||
фізико-математична модель, сила, колісний рушій з кінематично-пов’язаним з ним додатковим колесом, колесо,гравітаційна та дотична сила, момент інерції, кінетична енергія.
|
||
|
||
Список бібліографічних посилань |
||
|
||
|
||
References |
||
|
|