В статті розглянуті питання дослідження елементів теорії військового автомобіля для всюдихода зі зміненням геометрії колісної формули ходової частини. Дослідження всюдихода зі зміненням колісної формули ходової частини було пов’язано з застосуванням рівняння Лагранжа. В якості узагальненої координати було прийнято кутовий зсув рухливого колеса від його положення з контактом у опорній поверхні – φ. В якості надлишкової координати було використано величину підйому колеса вгору до рами на величину – у. Також, було складено рівняння моментів відносно шарніра, який є нерухомою точкою системи – точкою підвісу до рами рухливого колеса.
Метою дослідження є створення технологічної схеми рухливого колісного рушія при передачі енергії коливального руху колісного рушія за рахунок «переходу» кінетичної в потенційну енергію та навпаки за рахунок пружних елементів виконаних по спеціальній геометрії зі створенням переносної сили, яка діє на раму всюдихода і є допоміжним фактором до інноваційної технології його переміщення.
Науковий та практичний напрям роботи полягає в тому, що вперше запропоновано технологія для всюдихода, в якій його переміщення по дорозі застосований «перехід» потенційної енергії в кінетичну шляхом коливального руху колеса, зв’язаний з рамою всюдихода пружними елементами виконаних по спеціальній геометрії.
Результатом дослідження є розробка елементів теорії всюдихода з рухливим колесом що дозволяє створити конструкцію перспективного всюдихода з коливальним колесом, а тим самим запропонувати підвищену рухливість для всюдихода.
Дослідження дозволять зробити внесок в галузь автомобільного виробництва.
|